dinsdag 21 juli 2015

Pasta a la Alcinda


Dit receptje ontstond na een eet-date met wat vriendinnen een paar jaar terug. We splitsten samen de kosten en 1 iemand kookte dan. Ik, nieuwsgierig natuurlijk, stond in de keuken te vragen en te kijken naar de ingrediënten. Het was heerlijk! Oorspronkelijk was dit recept met gamba's.
Ik lust 1 of 2 gamba's en dan heb ik daar wel genoeg van. Dus toen ik een poosje daarna met een paar andere vriendinnen ging eten, maakte ik dit recept maar dan met gerookte kip en zonder peper. Dus mocht je het wat spicy willen maken, voeg dan nog een halve peper toe. 

Benodigdheden:
1 ui
2 teentjes knoflook
1 groene paprika
1 gele paprika
1 rode paprika
Boursin kookcuisine tuinkruiden
200 gr gerookte kip
350 gr pasta
Italiaanse kruiden
Parmezaanse kaas
olijfolie 
peper en zout

Bereidingswijze:
Zet een pan met water op het vuur.
Snipper de ui en snijd de knoflook fijn.  Snijd de paprika in blokjes. Verhit wat olijfolie in een pan en voeg de ui toe. Na ongeveer een minuut voeg je ook de knoflook toe.
Kook ondertussen de pasta als gewenst.
Voeg de paprika toe aan de ui en knoflook en bak voor ongeveer 8 minuten op medium tot laag vuur. Voeg dan de boursin, peper en zout en de Italiaanse kruiden toe. Laat dit ongeveer 10 minuten wat indikken. Snijd ondertussen de gerookte kip in stukjes. Voeg dit op het laatste moment toe en laat nog even mee koken. Serveer met parmezaanse kaas erover en een lekkere frisse salade erbij. Klaar! Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten