zaterdag 22 augustus 2015

Plaat-taart met tomaat & mozzarella


Als je zin in iets makkelijks hebt en ook super lekker, maak dan deze plaat-taart. Ik noem het plaat-taart, omdat ik hem in een brownie vorm heb gebakken:... wat?
Omdat het een vierkante bakvorm is, noem ik het plaat-taart. Ja ik weet dus niet of een plaat-taart aan bepaalde eisen moet voldoen, maar bij deze mijn uitleg hahahha. Het is eigenlijk meer een soort vierkante quiche dus. Variaties zijn hier ook weer heel veel mogelijk; maak hem vegetarisch, of juist lekker met vlees erin. Er zullen er vast nog meer volgen. Lekker met een frisse salade erbij.

Nodig:    
6 plakjes hartige taart deeg
4 tomaten, in schijven
4 plakjes ham   
2 eieren + 1 om te bestrijken 
80 ml slagroom
80 ml halfvolle melk 
2 bollen mozzarella, in schijfjes       
geraspte kaas
peper 
zout      
  
bakvorm van 20 bij 10

Bereiden:

Verwarm de oven voor op 190 °C. Bekleed de bakvorm met bakpapier en vet de zijkanten in met wat boter of olijfolie. Verdeel de bladerdeeg over de vorm en prik wat gaatjes in de bodem. Bestrooi de bodem met wat paneermeel. Leg dan dakpansgewijs om en om de tomaten, stukje ham en mozzarella erin. Bestrijk de randen van het bladerdeeg met het ei. Mix dan de 2 eieren, room en melk. Voeg peper en zout naar smaak toe en de mix de geraspte kaas  erdoorheen. Giet dit in de bakvorm over de tomaten, ham en mozzarella heen. Zet dit in de oven en bak voor ongeveer 65 minuten. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten