woensdag 19 augustus 2015

No-bake Oreo cheesecake


Deze kan ik ook weer van mijn lijstje schrappen! Oreo cheesecake super lekker! Ik was van de week bij de jamin en zag dat ze kleine Oreo's hadden. Dat is toch
een té leuke versiering voor cupcakes of taarten. Dus hoppa meegenomen. En vandaag ging het kriebelen en kon ik niet langer wachten om deze taart uit te proberen. Ik heb een kleine versie gemaakt, maar aan de reacties te horen had het best een wat grotere taart mogen zijn hahaha. Verdubbel of verdriedubbel de ingrediënten en het bakblik en je hebt een grote cheescake.

Nodig:
300 gram monchou (op kamertemperatuur en even losgeklopt)
25 gram basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
250 ml slagroom
1 zakje klopfix*     
100 gr boter    
20 oreo koekjes (pak van 220 gram)
mini-oreo's

bakvorm van ongeveer 18 cm

*Klopfix is een slagroomversteviger die voorkomt dat slagroom inzakt. Dit hoef je niet per sé te gebruiken.

Bereiden:

Maal 16 oreo's in een keukenmachine fijn. Smelt de boter in een pan. Voeg dan de gemalen koekjes hier aan toe en mix goed door. Bekleed het bakblik met bakpapier en vul dit met het koekjes mengsel en druk goed aan met een lepel. Zet dit even in de koelkast. Klop de slagroom en de klopfix stijf en voeg hier de monchou, suiker en vanillesuiker aan toe. Maal de 4 overgebleven  koekjes fijn in de keukenmachine en mix dit door de monchou mix. Haal de bodem uit de koelkast. Doe hier nu het monchou-mengsel overheen. Verdeel de mini-oreo's eroverheen. Zet hem voor zeker 2-3 uur in de koelkast om hem op de laten stijven. Enjoy!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten