maandag 3 augustus 2015

Linzensalade met chorizo


Yesss! Ik kan weer iets wegstrepen van mijn Food Bucket list (zie het kopje overig). Heerlijk is dat zeg hahaha. En ook lekker! Ik had nog nooit linzen gegeten of in ieder geval niet dat ik mr kan herinneren. Dit is nog maar het begin, want ik ga zeker nog meer recepten maken en verzinnen. Soms is het ook spannend om een recept uit te proberen, want je bent overgeleverd aan de smaak van iemand anders. Ik zou bij dit recept nog een fijn gesnipperd sjalotje doen. Dat geeft nog een beetje extra pit aan de salade vind ik. Deze salade at ik met rösti rondjes en een stukje kipfilet.


Benodigdheden:
1 blik linzen 
2 el olijfolie
2 el witte wijnazijn
9-10 plakjes chorizo    
100 gr geitenkaas 
150 gr gegrilde paprika's 
2 el gehakte peterselie 
peper en zout
                              
Bereidingswijze:
Verwarm de linzen met de olijfolie en wijnazijn in een pan. Bak in een andere pan de plakjes chorizo knapperig zonder olie of boter. 
                            
Doe dan de linzen in een kom. Voeg de geitenkaas, gegrilde paprika's, peterselie, peper en zout toe. Serveer met de chorizo on top. Enjoy!

Bron: Deliscious en een beetje van mijzelf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten