donderdag 13 augustus 2015

Baby romain sla met zalm en ei


Misschien tijd voor wat gezonds (en simpels)? Ik heb van die periodes dan heb ik ineens cravings voor zalm. Toen ik deze salade in elkaar flanste was dat dus zo'n moment hahaha. Heerlijk fris en licht en super gezond. Ik kwam een poos terug bij de Xenos
balsamico crèmes tegen en was nieuwsgierig om ze  eens uit te proberen. In deze salade gebruikte ik de crème met truffel smaak. In veel truffel producten zit geen echte truffel, maar een truffel essence. Vandaar dat ze niet altijd heel erg duur zijn. Ik vind deze in ieder geval erg lekker.

Nodig (1 persoon):
1 baby romain sla
1 tomaat
3 plakjes zalm
2 eieren
kleine handvol gemixte nootjes
extra vierge olijfolie
balsamico crème met truffel smaak of azijn
peper
zout

Bereiden:
Kook de eieren naar wens. Ik houdt van zacht gekookte eitjes, dus ik kookte ze 6 minuutjes. Snijd ondertussen de sla in grove stukken, scheuren kan ook. Snijd de tomaat in partjes. Hak de nootjes iets fijn. Mix in een diep bord de olijfolie, balsamico creme en peper en zout naar smaak. Giet de eieren af en moel ze af in koud water.  Meng de sla, tomaat dressing en nootjes en scheur de zalm er boven in stukjes. Pel de eieren en snijd ze doormidden en leg ze bovenop de sla. That's it. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten