vrijdag 14 augustus 2015

Pittige vega-burger met pesto


Soms heb ik van die dagen dan wil ik gewoon snel wat lekkers eten. Maar dan heb ik bijvoorbeeld wel vlees in de koelkast liggen wat ik moet gebruiken. Vaak ontstaan bij mij zo de meest simpele, maar lekkere recepten en soms ook niet hahaha. Vandaag had ik twee vega burgers van de AH waar ik wat lekkers, maar zoals ik al zei
ook iets simpels mee wilde maken. Dus bedacht ik een soort van cheeseburger. De smaak van deze vega's zijn best neutraal en kan je dus fijn pimpen met sausjes enzo. Ik zocht nog wat ingrediënten bij elkaar en flanste deze burger in elkaar. Benieuwd wat jullie er van vinden :D. Ik had ook heel erg honger, dus misschien is mijn oordeel niet echt objectief ;).

Nodig (1 persoon):
1 tijgerbol
2 vegaburgers
1 plak oude kaas
3 plakjes tomaat
handvol zilveruitjes, in stukjes gesneden
2 plakjes gerookte kipfilet
1 tl groene pesto
1 el mayonaise 
1/2 tl sambal
1 el ketchup
peper en zout

Bereiden:
Leg de burgers onder de grill of bak ze in de pan. Als je ze omdraait leg je op elk stuk burger een halve plak kaas. Snijd ondertussen de tijgerbol doormidden. Mix in een klein kommetje de pesto en mayonaise en mix in een ander kommetje de ketchup en sambal. Besmeerde bovenkant van het bolletje met de pesto-mayonaise en de onderkant met de sambal-ketchup. Leg dan twee plakjes kipfilet op de ketchup. Leg hier een burger met kaas op. Leg daar de zilveruitjes op en daar bovenop de tomaat. Dek af met de andere burger en de bovenkant van het broodje. Enjoy!

2 opmerkingen:

  1. Oeh, dit ziet er heel lekker uit! Heb al zolang geen zilveruitjes meer gegeten, ga ik maar snel weer eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :D! Heerlijk he zilveruitjes! Ik wilde eigenlijk augurkjes, maar die had ik niet meer in de koelkast staan. Toen werden het zilveruitjes! Ook suuuuper lekker.

      Verwijderen