donderdag 27 augustus 2015

Panzanella


Panzanella; een heerlijke Italiaanse broodsalade. Ik weet dat het misschien een beetje overdreven kan klinken, maar dit vind ik echt de perfecte, makkelijke salade die je even meeneemt naar Italie. Het was mijn bedoeling
om verschillende kleuren en soorten tomaten in de salade te doen, maar er was niet zo veel keuze bij de Albert Heijn helaas en weinig tijd om echt op zoek te gaan. Plus ik wacht op groene tomaten van mijn moeder. Iets wat ik super leuk vind; groene tomaten :). Wat ik wel heb gedaan is verschillende soorten rode tomaat gebruikt en ze op verschillende manieren gesneden. Soort van klein beetje hetzelfde effect.

Nodig (2 personen):
2 tasty tom tomaten
2 "gewone"tomaten
8 ronde cherry tomaten
8 ovale cherry tomaten
1/2 stokbrood
2 el rode wijnazijn
2 el olijfolie extra vierge
olijfolie mild
1 el rozemarijn
1 el tijm
1 teen knoflook
peper
zout

ovenschaal

Bereiden:
Verwarm de oven op 180 C. Scheur het brood in kleine stukken en strooi in de ovenschaal. Snijd de knoflook in kleine stukjes en voeg bij het brood. Giet hier wat olijfolie over, de tijm, rozemarijn, wat peper en zout. Hussel dit even door elkaar. Gebruik lekker makkelijk je handen. Zet dit in de oven voor ongeveer 15 minuten of totdat het stokbrood knapperig en bruin is. Snijd ondertussen de tomaatjes in allerlei vormen en maten. Mix in een schaal de rode wijnazijn, olijfolie extra vierge en breng op smaak met peper en zout. Voeg het brood (wanneer het klaar is) hier aan toe en de tomaten en mix door en laat heel even staan. Dat was het; enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten