dinsdag 15 september 2015

Basis botercrème


Als ik cupcakes of taart maak met deze botercrème dan hoor ik keer op keer hoe lekker het is. Ik zelf heb het denk ik te vaak gemaakt, want ik vind het niet lekker hahaha. Je kan ook nog smaken en
kleuren toevoegen aan je botercrème. Ik heb een keer aardbeienjam toegevoegd aan de botercrème en een roze kleurstof en zo heb je roze aardbeien botercrème. Je kan ook kunstmatige smaken toevoegen, zoals amandel, mint, mango, ananas of citroen. Net wat je zelf wilt.

Nodig (12 cupcakes of kleine taart)
200 gr boter
450 gr poedersuiker, gezeefd
2 el melk
1/2 tl vanille extract

Bereiden:
Mix de boter op medium speed voor ongeveer 5 minuten. Voeg de helft van de poedersuiker toe en mix weer voor circa 5 minuten totdat de poedersuiker goed is opgenomen. Doe hetzelfde met de andere helft poedersuiker. Voeg de melk en vanille extract toe en mix goed door voor 5 minuten. Gebruik gelijk of zet even op een koele plek tot je het gaat gebruiken. Klaar en Enjoy!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten