maandag 7 september 2015

Nutella cheesecake


Dus toen mijn nutella cupcakes mislukte, baalde ik stiekem wel een beetje. Want leuk is het niet als iets niet lukt, maar ok daar leren we weer van. Plus het feit dat ik dus
een overheerlijke cheesecake hierdoor heb gemaakt ;)! In mijn vorige "cheesecake" blog zei ik al dat je hier zo heerlijk mee kan varieren. En weet je wat ik de volgende keer nog zou doen als ik hem ga maken? Dan voeg ik nog tussen de bodem en het monchou mengsel een beetje kersenjam toe. Ik denk dus dat dat suuuper lekker is. Misschien ook niet.. maar ik denk het wel. De nutella cupcakes staan ook al online onder het kopje cupcakes.

Nodig:
300 gram monchou (op kamertemperatuur en even losgeklopt)
25 gram basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
250 ml slagroom
1 zakje klopfix*
6 nutella cupcakes     
100 gr boter  
5 -6 el nutella pasta  
50 gr melkchocolade

bakvorm van ongeveer 18 cm

*Klopfix is een slagroomversteviger die voorkomt dat slagroom inzakt. Dit hoef je niet per sé te gebruiken.

Bereiden:
Verkruimel de cupcakes in grovere en fijnere stukjes. Smelt de boter in een pan. Voeg dan de gemalen cupcakes hier aan toe en mix goed door. Bekleed het bakblik met bakpapier en vul dit met het cupcake mengsel en druk goed aan met een lepel. Zet dit even in de koelkast. Klop de slagroom en de klopfix stijf en voeg hier de monchou, suiker en vanillesuiker aan toe en mix goed door. Haal de bodem uit de koelkast. Verdeel de helft van het monchou mengsel hierover. Verdeel dan een paar klodders nutella pasta over het mengsel.Verdeel hierover het andere deel van de monchou. Doe hier nu het monchou-mengsel overheen. Hak wat melkchocolade in stukken en verdeel dit over de top. Zet hem voor zeker 2-3 uur in de koelkast om hem op de laten stijven. Enjoy!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten