woensdag 2 september 2015

Soort mini cheesecakejes


Dit recept heb ik van Jamie Oliver. Ik zat weer eens 24 kitchen te kijken en volgens mij was het bij 30 minute meals. Dus dan weet je dat het een snel en makkelijk recept is. Best een fris, zomers recept, maar ik denk gewoon altijd lekker. Wat ik leuk vind aan cheesecake
, is dat er voor mijn gevoel zo ontzettend veel variaties mogelijk zijn. Houdt iemand niet van aardbeien? Geen probleem dan maak je een mango cheesecake. Geen trek in mango? Maak dan een nutella cheesecake of een oreo cheesecake. Dit is een frisse, kleine, snelle versie van een cheesecake(je).

Nodig (voor 4 personen):
8 gemberkoekjes
25 gr boter
1 bakje aardbeien of frambozen
1 bekertje creme fraiche
1 vanillestokje
lemoncurd (staat ook op mijn blog)
eventueel chocoladeschaafsel

4 glazen

Bereiden:
Maal de koekjes fijn met een keukenmachine of leg ze in een theedoek en sla er met een deegroller tot het kleine stukjes zijn en een beetje verkruimeld is. Smelt de boter. Gooi de koekkruimels hierbij en meng even goed door. Verdeel dit over de 4 glazen. Snijd het vanillestokje open en haal het merg eruit en doe het in een kom. Voeg hier de creme fraiche aan toe en meng goed door.
Verdeel nu een goede lepel lemoncurd over de glazen. Verdeel daarna een goede lepel creme fraiche over de glazen. Verdeel wat frambozen hierover. Herhaal dit nog een keer en strooi er eventueel nog wat chocolade schaafsels erover en klaar. Zet even in de koelkast tot na het diner ;). Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten