zaterdag 31 oktober 2015

Creepy green popcorn! !


Dit staat al sinds vorig jaar op mijn to do lijstje voor met Halloween. Moet je nagaan... nog een jaar wachten met een receptje. Het had natuurlijk niet gehoeven, maar ik wilde hem per se met Halloween maken hahaha. Nou eindelijk heb ik hem gemaakt! Wat ook nog lekker is
voor erdoor zijn van die zoute stengels (die kleintjes) of van die pretzels. Voor de zout-zoet balans. Het was lekkerder dan dat ik had gedacht, gelukkig. Het zou ook zo'n tegenvaller zijn als het vies is na een jaar wachten om het te maken. Je kan ook gewoon een zak kant en klare zoute popcorn kopen natuurlijk he. Ik hou van het "pop" geluid van de popcorn in de magnetron, dus ik koop de magnetron versie hahaha wat een klein kind... jep dat doet eten met me. Probeer het zelf uit zou ik zeggen.

1 zak zoute magnetron popcorn
70 gr roomboter 
2 tl wasabi pasta 
1 el suiker
1 tl zeezout       
1 el honing
handvol mini marshmallows 
groene kleurstof    

Maak de popcorn klaar zoals beschreven staat op de verpakking. Smelt de boter, wasabi en de suiker in een pannetje op medium tot laag vuur. Haal de pan van het vuur als het gesmolten is en voeg de groene kleurstof toe tot de gewenste groene kleur en mix goed door. Giet dit over de popcorn heen en roer goed door. Strooi hier het zout over heen en voeg ook de honing en marshmallows toe en mix alles goed door. Doe alles in een leuke  (enge) schaal, kom of emmer en happy (hot) halloween! Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten