dinsdag 27 oktober 2015

Havermout-gember koekjes


Een poosje terug maakte ik een gezondere versie van een "Cheesecake" (die ik nog steeds moet delen met jullie :D). Die bodem was zo lekker, dat het me lekker en leuk leek om daar koekjes van te maken. Ze zien er misschien niet als de allerlekkerste uit, maar ze zijn heerlijk! Plus ook nog een stuk gezonder. Op mijn werk vonden ze
er niet zo heel veel aan, maar bij de lunchroom "Two ladies like lunch" hoorde ik alleen maar: "hmm", "ow wat is dit lekker" en "ja die cake is lekker, maar die koekjes zijn mijn favoriet". Zo zie je maar, smaken verschillen he. Ik zou zeggen probeer ze zelf eens. Tip: koop een pak havermout van nog geen euro en gooi dit in een foodprocessor en je hebt havermoutmeel!

Nodig:
200 gr havermoutmeel
4 el kokosolie
4 el honing    
2 tl koek en speculaas kruiden  
1/2 pot gemberbollen
mespunt zout

Bereiden:
Verwarm de oven voor op 175 °C. Smelt de kokosolie en honing in de magnetron (ik deed 30 seconden per keer en had 3 keer nodig, dit verschilt misschien per magnetron of olie). Snijd de gemberbollen in kleine stukjes. Roer de havermoutmeel, kruiden en zout door in een kom. Voeg dan de kokosolie en honing toe en roer goed door. Voeg de helft van de gember toe en roer nog even goed door. Verdeel dit mengsel over een bakplaat en druk goed plat  (zo dik als je zelf wilt). Verdeel hier de andere helft van de gember erover. Bak in ongeveer 15 min gaar. Snijd of steek de vormpjes er gelijk uit nadat ze uit de oven komen, want daarna gaat dat niet meer goed lukken. Doe dit wel voorzichtig. Breek de stukken voor een rustieker effect ;). Enjoy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten