zaterdag 24 oktober 2015

Wrap met tomaten-komijn balletjes




Ik denk dat ik ongeveer 1 keer in de 2 weken vegetarisch eet. Niet omdat ik dat voor mijn gezondheid doe en al helemaal niet omdat ik vegetarisch ben hahaha. Maar ik vind het gewoon lekker (zeker de falafel; die je ook zeker weten heel makkelijk zelf kan maken). Vaak bak ik het "vlees",
aardappelen erbij en groenten en dan heb ik een maaltijd. Ja ja ik eet ook gewoon simpel hoor ;). Met deze balletjes wilde ik een wrap vullen, want dat is weer eens wat anders hè. Mijn zoontje eet geen wrap maar een pannenkoek: ook goed jongen als je maar lekker eet. Ik bedoel dus dat hij een wrap een pannenkoek noemt hahaha. Weer een lekkere variatie. O ja en als je over hebt, wat ik dus had, dan maak je een wrap zoals je hem hebt gegeten en dan wikkel je ze in folie en legt het in de koelkast: een lekker lunch of snack voor de volgende dag.

Nodig (4 personen):
1 bakje (+/- 200 gr) vega balletjes
4 wraps
2 el tomaten puree
1 ui 
1 teen knoflook
1 tomaat 
1 paprika
100 gr geitenkaas
1 zakje (ijsberg)sla
1 el gemalen komijn
peper
zout

Bereiden:
Snijd de balletjes doormidden. Snipper de ui en knoflook. Snijd de tomaat in partjes. Verhit wat olie in een pan. Bak de ui en knoflook even om. Voeg de tomatenpuree toe en bak mee om te ontzuren. Voeg ook de komijn toe en roer even door. Bak dan de balletjes met de tomaten partjes in diezelfde pan (eigenlijk is het alleen opwarmen) en voeg wat peper en zout naar smaak toe. Snijd ondertussen de paprika in reepjes en warm de wraps even op in de magnetron voor een minuutje ongeveer. Verkruimel de geitenkaas en leg dit in een kommetje of op een mooie plank. Leg ook de paprika op de plank en/of in een kom en een goed pluk sla erbij. De wraps ook. Doe de balletjes in een kom en zet op tafel. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten