dinsdag 10 november 2015

Geroosterde knolselderij



Dit wilde ik ook heel graag en al lang uitproberen, maar ik durfde op een of andere manier nooit. Ik heb ergens vorige week toch een knolselderij gekocht. Het bizarre was dat ik daarna
thuis mijn facebook open deed en boem een recept van Jamie Oliver zag met een hele knolselderij uit de oven. Ik noem dat geen toeval :D. Dit is dan ook het recept van hem alleen heb ik gedroogde laurierblaadjes en in plaats van 6 heb ik er 3 gebruikt. Ik stond echt met zoveel trots te kijken toen ik hem in de oven zette. Dat ik het toch maar eindelijk ging proberen. Toeb hij er uit kwam zag hij er super uit. Ik moet wel zeggen, de smaak: niet super lekker.  Tegenvaller... Ik weet ook niet precies wat ik verwachtte, maar samen met een hap braadworst en verse aardappels gebakken was het wel te eten hoor. Nu lijkt het net alsof het heel vies was, maar het heeft een aparte smaak vind ik,  niet vies hahaha. Maar ik heb van wat ik over had een beetje puree gemaakt met de knoflook en tijm en ik denk dat ik er iets lekkerders mee kan maken. Ik hou jullie op de hoogte! 

Nodig:
1 knolselderij 
4 tenen knoflook
3 gedroogde laurierblaadjes
6 takjes tijm
olijfolie
klontje boter 
peper
zout

ovenschaal

Bereiden:
Verwarm de oven voor op 190 °C. Was de knolselderij en boen hem met een borsteltje goed schoon (snijd eventueel wat stukjes weg). Leg 2 stukken aluminium folie in de ovenschaal (een stuk horizontaal en de ander verticaal). Leg hier de knolselderij in. Giet er wat olijfolie over en strooi er peper en zout over.  Wrijf dit allemaal goed in. Kneus de knoflook en leg dit op en naast de knolselderij en zo ook met de laurierblaadjes en tijm. Vouw de folie,  op een kleine opening van boven na, dicht. Voeg het klontje boter toe aan de opening en vouw dan helemaal dicht. Zet dit in de oven voor ongeveer 2 uur of tot hij gaar is (prik even in de knol). Enjoy! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten