zondag 8 november 2015

Risotto met pompoen en salie


Ik had een goede foto gemaakt van deze lekkere risotto... niet dus. Het leek wel kattenkots op een bord hahaha. Hij was behoorlijk wazig. Dat gebeurt er wanneer je:


• snel een foto wilt maken • honger hebt • het schemert buiten • honger hebt • en ow ja snel een foto wilt maken. Ach ja dan maar zo. Het smaakte in ieder geval alles behalve kattenkots. Al zou ik niet weten hoe dat smaakt en misschien niet zo slim om het woord kattenkots in mijn blog te noemen hahaha. Een vriendin van me "zeurt" al een paar weken om dit recept, dus ik ga haar blij maken vandaag. Het is een vegetarisch recept, maar je zou er ook stukjes kip aan toe kunnen voegen.

Nodig:
400 gr risotto  
2 liter groentebouillon  
1 ui
1 teen knoflook
1/2 pompoen
1 1/2 el gedroogde salie  
1 tl chillivlokken
geraspte parmezaan  
peper
zout      
olijfolie

Bereiden:
Snipper de ui en knoflook. Snijd de pompoen (met schil) in blokjes van ongeveer 1 cm. Verhit wat olie in een (hapjes)pan. Bak de uien en knoflook even. Voeg dan de risotto toe en roer door tot de korrels een beetje glazig worden. Voeg dan ook de salie en chillivlokken toe en bak even mee. Voeg dan bouillon toe tot de risotto onder staat en laat op medium vuur pruttelen. Hou het goed in de gaten. Voeg ook de pompoen toe, zodat deze gaar kan koken. Breng op smaak met peper en zout. Voeg weer bouillon toe wanneer het vocht  bijna verdampt is. Herhaal dit tot de risotto gaar is (als je meer bouillon nodig hebt, maak je nog een halve liter extra). Strooi er geraspte parmezaan over en roer dit door. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten