woensdag 4 november 2015

Pompoen cheesecake


De pompoen cheesecake heb ik nu al zo vaak voorbij zien komen dat ik hem wel zelf moest maken vond ik. Alleen dan op mijn manier, geïnspireerd door recepten. Hij is niet super bijzonder als in:
wow wat een bijzondere ingrediënten ofzo. Maar ik was wel trots dat ik dit naar aanleiding van inspiratie weer verzonnen had en het belangrijkste: dat het gelukt was! Zoals ik al een keer eerder zei kan je natuurlijk super combi's maken met cheesecakes. Maak met fondant nog wat leuke pompoentjes en je taart is klaar. Een beetje poedersuiker erover maakt de taart ook al wat meer af als je het makkelijker wilt houden ;).

Nodig:
450 gr speculaas    
140 gr roomboter 
mespunt zout
1/2 pompoen      
300 gr monchou  
sap van 1 sinaasappel     
4 blaadjes gelatine
2 tl kaneel
3 el honing      

bakblik van +/- 23 bij 23

Bereiden:      
Snijd de pompoen in kleine blokjes, met schil en al. Kook deze gaar en laat even afkoelen. Haal de monchou alvast uit de koelkast. Maal de koekjes fijn in een foodprocessor. Smelt de boter in een pan en voeg hier de koekjes en het zout aan toe en roer goed door. Bekleed de bodem van het bakblik met bakpapier. Vul deze met de koekjes mix en druk goed aan met een lepel. Zet dit voor ongeveer 10-15 minuten in de koelkast. Leg de blaadjes gelatine in een schaal koud water. Mix de monchou met de honing, kaneel en pompoen. Verhit het sinaasappelsap in een pannetje. Knijp de gelatine uit en voeg dit toe aan het sinaasappelsap als dit kookt. Roer even door en voeg dit dan toe aan het monchou mengsel. Haal de bodem uit de koelkast en giet hier de monchou in. Dit is wat waterig maar dat komt helemaal goed. Laat dit voor zeker 4-5 uur in de koelkast staan. Serveer met wat slagroom of een dotje crème fraiche met vanille. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten