maandag 16 november 2015

Knolselderij potjes



Sommige gerechten veroveren mijn hart. Dat klinkt extreem, maar voor mij als foodie is dat normaal. De knolselderij is dat niet echt voor mij. Toen ik een week geleden de geroosterde knolselderij maakte was ik zooo
benieuwd naar de smaak en die viel best tegen. Ik bedacht wel een ander receptje en hoopte dat dit alles bij elkaar wel beter zou smaken. En jaa dat was ook zo! Ik at bijna twee potjes alleen op. Nog steeds een aparte smaak, maar alles bij elkaar echt erg lekker. Probeer maar eens ;).

Nodig:
200 gr leftover knolselderij met knoflook en tijm (zie het recept van geroosterde knolselderij)
1 kleine ui
225 gr doperwten  (diepvries)
450 gr biologische stoomaardappels (AH-merk) 
olijfolie
peper
zout 

Bereiden:
Verhit de oven voor op 180 °C. Stoom de aardappelen zoals op de verpakking. Snipper de ui en verhit wat olie in de pan. Doe de ui in de pan, roer even door en voeg dan de erwten, peper en zout toe. Prak het knolselderij/knoflook mengsel even goed en voeg dit dan toe aan de erwten. Bak dit even gaar. Vul 3 potjes met dit mengsel. Prak de aardappelen een beetje kapot en leg dit boven op de erwten en knolselderij. Druk dit niet helemaal strak aan. Giet een klein beetje olie over de aardappels. Zet dit in de oven voor ongeveer een half uur of totdat de aardappels goudbruin kleuren (warm is alles toch al). Serveer met lekker kip of rollade uit de oven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten