dinsdag 17 november 2015

White chocolate coconut cake



Dit idee had ik al een paar weekjes in mijn hoofd, want ik had een blikje gecondenseerde kokosmelk gekocht. Ja aan de hand van een zo'n aankoop ontstaat dit dus. Hoe heerlijk moet dit wel niet zijn: kokos en witte chocolade. Toen ik op Facebook een Raffaelo taart voorbij zag komen ben ik onbewust denk ik nog
meer ge-triggerd om hem sneller te gaan maken. Deze taart is gooey (ik kan dat woord niet uitleggen, pas als je hem proeft snap je wat ik bedoel, dus maken die taart!), smaakt naar een tropisch eiland en is voor mij wel een comfortfood/taart. Je zou ook nog wat rum aan het beslag toe kunnen voegen, denk dat dat een hele lekkere combi is ook.

Nodig:
Cake:
225 gr zelfrijzend bakmeel
125 gr witte chocolade
175 gr witte basterdsuiker
100 gr boter
1 blikje biologische gecondenseerde kokosmelk
2 eieren, los geklopt

Botercreme:
200 gr boter
450 gr poedersuiker, gezeefd
2 el melk
1/2 tl vanille extract
3 el kokosrasp

Kokosschaafsel (als versiering)

Bereiden:
Bekleed de springvorm bodem met bakpapier. Verwarm de oven voor op 175 C. Zeef het bakmeel en een mespunt zout in een kom. Doe de suiker, de boter, de chocolade en 100 ml kokend water in een pan. Voeg de gecondenseerde melk toe. Verwarm op laag vuur tot een gladde massa. Voeg toe aan het bakmeel in de kom en roer tot een stevig geheel. Roer de eieren erdoor. Schenk in de vorm en bak circa 55 minuten in het midden van de oven. Controleer de gaarheid door een saté prikker in het midden van de taart te steken. Is hij droog? Dan is de taart gaar. Neem de taart uit de oven en laat 30 minuten afkoelen in de vorm. Verwijder de vorm en laat in circa 1 1/2 uur afkoelen.
Mix voor de botercreme de boter op medium speed voor ongeveer 5 minuten. Voeg de helft van de poedersuiker toe en mix weer voor circa 5 minuten totdat de poedersuiker goed is opgenomen. Doe hetzelfde met de andere helft poedersuiker. Voeg de melk, kokosrasp en vanille extract toe en mix goed door voor 5 minuten. Snijd de taart horizontaal doormidden. Bestrijk de onderkant met de botercreme. Leg de helften weer op elkaar. Bestrijk dan de buitenkant op een wat slordige wijze met de botercreme. Strooi hier de kokosschaafsel over en ready to eat! Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten