zaterdag 21 november 2015

Saltimbocca met kalkoenfilet



Saltimbocca is een specialiteit uit de Italiaanse keuken. Normaal gesproken bestaat dit gerecht uit dunne lapjes kalfsvlees in plaats van kalkoenfilet, bedekt met plakjes rauwe ham en salie en afgeblust in witte wijn. De oorsprong is de streek rondom Rome, Latium.
Ik vertelde vandaag aan mijn storemanager dat ik dit ging maken en haar
ogen werden groot en ze riep gelijk jaaa Alcin dat recept wil ik. Wanneer staat het op je blog? Hahahaha ik moet er nu een beetje om lachen, maar echt wat hou ik er van als mensen zo reageren op mijn passie, eten en liefde voor eten/koken/bakken. Dat is een reden waarom ik er zo van hou. Mensen worden blij en gelukkig van eten. En voor de een is dat gezond en voor de ander is dat het zondigen, snoepen ervan. Ik denk dat je het beste van beide werelden kan hebben alleen sommige dingen met mate ;).

Nodig (2 personen):
2 kalkoenfilets
6 blaadjes verse salie
2 plakjes couburgerham of parmaham
75 ml droge witte wijn of massala (desertwijn)
olie (om in te bakken)
peper
zout 

tandenstokers

Bereiden:
Sla de kalkoenfilets eventueel nog wat plat met een deegroller of desnoods een pan als ze nog niet plat genoeg zijn. Leg de filets dan wel eerst even tussen huishoudfolie, zodat je het vlees niet beschadigd. Bestrooi dan allebei de kanten met peper en zout. Leg op elk stukje kalkoen 3 blaadjes salie. Leg hier de ham op en prik de ham en salie vast aan de kalkoen met een paar tandenstokers of andere prikkers. Verhit wat olie in de pan. Bak eerst op de vlees kant en draai na ongeveer 4 minuten om. Draai het vlees na een paar minuten weer om en voeg de wijn toe in de pan. Zet het vuur wat hoger en laat de alcohol verdampen. Serveer met een lekker linguine met (basis) rode pastasaus (staat ook op mijn blog).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten