woensdag 25 november 2015

Tarte tatin van tomaatjes



Ok ik moet even heel eerlijk zeggen dat ik er dus echt niet bij was met mijn hoofd van de week. Ik maakte saltimbocca  (staat ook op mn blog :D) en het leek mij heel lekker om daar een hartige Tarte tatin bij te maken... hartig onthoud dat even..
Weer eens wat anders en ik kon mijn zoon vertellen dat we taartjes gingen eten als avondeten, hoe cool is dat? Heeel cool dus. Ja.., dus ik volgde het recept en pas toen ik het in de oven had gezet dacht ik ow nee he er zit wel heel veel suiker in voor een hartige taart hahaha. Dus het was meer een echte taart taart dan een hartige taart. Ach ja weet je we hebben heerlijk gegeten en ik heb de suiker stroop uit de vormpjes gelepeld en die bewaard en daar weer wat anders lekkers mee gemaakt. Weer wat geleerd,  hou je hoofd erbij zeg maar hahaha. 

Nodig:
250 gr cherry tomaatjes      
1 el boter
1 el balsamico azijn
200 gr suiker
4 plakjes bladerdeeg     
1 ei  
tijm
peper
zout

4 kleine bakvormpjes

Bereiden:
Verwarm de oven voor op 200° C. Doe de suiker, balsamico azijn en boter in een steelpan en laat tot een stroop samen smelten. Laat de bladerdeeg ontdooien. Smeer de bakvormpjes in met wat boter en giet de stroop erin. Laat heel even afkoelen. Halveer ondertussen de cherry tomaatjes en bestrooi ze met tijm, peper en zout op de snijkant. Leg ze vervolgens met de snijkant in de stroop. Vouw vervolgens "rustiek" de bladerdeeg erover en besmeer het met ei. Strooi er nog wat zout over. Bak in 20 minuten gaar en goudbruin. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten