zondag 6 december 2015

Kersttafel 1



Voor de mensen die mij kennen of mijn blog over kerst hebben gelezen die weten dat ik heel erg van kerst hou. En dat ik mij moest inhouden om de kerstboom niet op 1 december al op te zetten, maar dat ik even moest wachten tot na pakjesavond. Ik denk dat iedereen een beetje gek wordt van mij. Ik ben die Buddy uit de film Elf hahahaha! Film niet gezien? Ik zou zeggen kijk hem even om in de stemming te komen ;). Ik had mazzel dat ik de kerstboom op mijn werk wel al neer mocht zetten en mocht versieren,  dus eigenlijk had ik niks te klagen en kon ik gewoon op mijn werk genieten van de kerstboom. Het leuke is ook dat de boom op mijn werk
totaal anders is dan wat ik thuis ga doen, maar wel ook iets wat ik heel erg leuk vind. Dus ik heb voor mijn gevoel allebei de bomen die ik graag zou willen :D! 

Nou het is nu 6 december en de kerstboom bij mij thuis staat, maar is nog niet versierd. Het was een drukke dag dus dat maak ik morgen af. Waar deze blog eigenlijk om gaat is dat ik stiekem eigenlijk al wel een beetje kerst heb gevierd met wat vriendinnen en familie hahahaha. Ik wil en hoop jullie een beetje inspiratie te geven voor kerst. Kijk je moet het je zelf wel makkelijk maken natuurlijk en genieten van je kerst. De een houdt van alles zelf te maken en neemt daar de tijd voor en heeft ook de tijd ervoor en geniet daar van. Een ander die heeft weinig tijd en misschien ook weinig zin of ervaring, maar wil wel iets leuks en lekkers zelf maken. Kies dan bijvoorbeeld 1 lekker iets uit en steek daar je energie in en haal de rest makkelijk bij de supermarkt. Ze hebben ook zo ontzettend veel lekkers elk jaar weer en dat is ook wel fijn dat je sommige dingen kant en klaar hebt. Maar ik zou het wel heel erg tof vinden als ik jullie inspiratie kan geven. 

Hoe ging mijn eerste (oefen)kerst dit jaar? Nou het waren 2 stressvolle dagen hahaha. Ik wil het liefst een hele stad eten geven en moet mijzelf dan ook inhouden en een paar gerechten kiezen. Zeker omdat ik lichamelijk ook aan mezelf moet denken, maar dat is een ander verhaal ;). Deze kerst heb ik best wat traditionele gerechten gemaakt, want daar hou ik stiekem toch ook echt van. Maar geloof me nu ik deze blog aan het typen ben, ligt er naast me een hele waslijst aan gerechten enzo die ik nog wil maken voor kerst. Dus ik denk dat er nog een tweede kerstdiner gevierd gaat worden hahaha. 
Het was een gezellige, lekkere avond en iedereen had genoten en daar gaat het om. Ik had mooie foto's gemaakt en was er ook echt helemaal trots op dat ik dit weer had gemaakt! 

Helaas helaas ging mijn telefoon van de week kapot en al mijn foto's weg. Je snapt dat ik wilde huilen. Misschien pinkte ik wel even een traantje weg. Gelukkig had een vriendin van mij ook foto's gemaakt en ik was haar dankbaar!! Iets is beter als niets en de foto's waren mooi en van goede kwaliteit. Ik zal de komende week deze gerechten met jullie gaan delen en ik hoop zo dat jullie er wat aan hebben. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten