zondag 20 december 2015

Smoor à la Alcinda



Ik wilde geen smoor of groenten uit een pakje maken, maar gewoon een keer echt zelf iets lekkers verzinnen. Nogmaals niks mis met pakjes, maar dit is, vind ik, bijzonderder om te maken. In de
Aziatische keuken zijn er zoveel heerlijke, lekkere kruiden en specerijen. Ik heb er zelf (nog) niet super veel verstand van en probeer soms ook maar gewoon wat uit. Maar dit is zeker wel iets waar ik me in ga verdiepen, want zo maak je de lekkerste dingen door simpel met wat kruiden te mixen en koken !

Nodig:
1 zak chinese roerbak groente
1 tl trassi
1 el santen (kokos)
1 el tomatenpuree
1 ui
1 teen knoflook
200 ml slagroom of gewone room
groentebouillon blokje
1 tl sambal manis
1-2 el zoete ketjap
wokolie

Bereiden:
Snipper de ui en knoflook. Verhit wat olie in de pan en bak de ui en knoflook. Voeg ook de groenten toe. Bak dan de tomatenpuree even mee om te ontzuren. Voeg dan de trassi, het bouillonblokje, sambal manis, ketjap en de santen toe. Laat dit even lekker pruttelen en voeg na 10 minuutjes de room toe en laat op laag vuur pruttelen. Serveer met rijst en misschien de gemarineerde speklapjes? Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten