donderdag 24 december 2015

Thaise kokos curry soep (vegetarisch)


Een beetje pittig, maar een heerlijk, warme, volle soep. Met al die kokosmelk was ik bang dat het té kokos-achtig zou zijn, maar het is precies goed zo. Dit neemt je wel even mee naar witte stranden,
palmbomen en de zee. Ik ben nog nooit in Thailand geweest, maar als het me net zo'n goed gevoel geeft als deze soep dan wil ik er wel heen. Ik hou sowieso van de Aziatische keuken, ondanks dat ik het niet heel vaak kook. Heerlijke geuren, kruiden en specerijen. Oh en je kan ook rode curry pasta gebruiken en meer groenten toevoegen. Ik gebruikte in plaats van de winterpeen en taugé een bakje bami groenten en voegde deze toe nadat ik de curry pasta in de pan had gedaan. Verder alles gewoon hetzelfde. Probeer het eens uit.

Nodig:
2 blikken kokosmelk
300 ml groentebouillon
2 el groene (Thaïse) currypasta
2 sjalotjes
1/2 rode peper
1/2 blok tofu (of kip)
1 winterpeen
1 bakje taugé 
limoen
handvol pinda's 
zout
peper
maïsolie of olijfolie

Bereiden:
Verhit wat olie in de pan. Snipper de sjalotjes en doe het in de pan. Snijd de peper in fijne stukjes en de wortel in kleine blokjes en bak mee. Voeg de curry pasta toe en bak ook mee (hierdoor  komen de smaken goed vrij). Snijd dan de tofu doormidden en dan in blokjes en voeg toe aan de pan. Laat op zacht vuur even bakken. Maak de taugé schoon. Voeg de kokosmelk toe en de groentebouillon. Laat dit lekker pruttelen en alle smaken opnemen. Voeg de ongeveer 10 minuten voordat je het gaat serveren de taugé toe. Pers nog een limoen fijn boven de pan, strooi er wat pinda's over en klaar. Enjoy! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten