dinsdag 8 december 2015

Varkensrollade met honing en tijm



(Varkens)rollade en een kalkoen of kip vind ik van die traditionele kerst gerechten. Je kan er natuurlijk veel mee variëren wat smaak betreft en ze dus zo kerstig of niet kerstig maken als je zelf wilt. In ieder geval één van deze mag niet ontbreken op een
traditionele kersttafel denk ik. Ik marineerde deze varkensrollade met honing-mosterd marinade. Een beetje standaard misschien, maar iedereen was aan het genieten van de smaken en vroeg me toch een beetje verwonderd waarme ik het had gemarineerd! Nou daar doe je het dan voor toch? Ik wel in ieder geval ;).

Nodig:
1 varkensrollade  (+/- 500 gr)
4 el honing
1 grote lepel Franse mosterd
4 verse takjes tijm (gedroogde kan ook wel)
handvol cranberries
peper
zout
2 el olijfolie

Bereiden:
Verwarm de oven voor volgens de aanwijzingen op de verpakking, ligt ook aan de grote van de rollade. Mix in een ovenschaal de honing, mosterd, olijfolie en peper en zout naar smaak. Masseer hier de rollade mee in en laat een half uurtje staan. Masseer dan nog een keer de marinade in en om het vlees. Leg de tijm weer bovenop en bak naar aanwijzingen op de verpakking. Voeg de laatste 20 minuten de cranberries toe en ondertussen kan je iets anders gaan doen ;). Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten