vrijdag 11 december 2015

Wortel-aardappel soep



Even een "sommetje": Alcinda koopt teveel (kleine) winterpeen. Wat gaat ze ermee doen? 

A: ze gooit het grotendeels weg
B: ze eet alles zo in één keer rauw op

C: ze maakt er (heerlijke) wortel-aardappel soep van

Hahahaha ja ik vind hem zelf wel grappig. Je snapt natuurlijk wel dat ik er soep van maakte. Ik wist dat ik sowieso 1 vriendin er blij mee zou maken. Dat is de "soep"vriendin. Dat bedenk ik nu ter plekke en ga het haar zo even vertellen hahaha. Je hebt ook verschillende vrienden voor verschillende behoeftes voor jou in je leven en op verschillende momenten heb je ze nodig. Met eten is dat bij mij ook. Ik weet als ik soep maak dat ik dus mijn "soep"vriendin even moet appen. Als ik cupcakes of iets met witte chocolade maak móet ik sowieso mijn cupcake"monster" appen. Ik denk dat iedereen zo wel zijn/haar mensen kent ;). Hier in ieder geval het recept. 

Nodig:
4-5 winterpenen (medium grootte)
3-4 aardappels 
3-4 el cranberry chutney (staat ook op mn blog)
2 uien
3 tenen knoflook 
1 1/2 liter groente bouillon 
1 el worchestersaus 
snuf cayennepeper 
peper
zout
olijfolie 

Bereiden :
Maak de wortels schoon en schil de aardappels. Snijd beide in evengrote blokjes. Snijd de ui in stukken en ook de knoflook (mag wat grof want je pureert het nog). Verhit wat olie in een pan en bak de ui en knoflook even aan. Voeg de cayennepeper, worchestersaus en de cranberry chutney toe en bak even mee. Voeg dan de bouillon, peper, zout, de wortels en aardappels toe en kook ze gaar. Pak de staafmixer en mix de soep tot een glad geheel. Voeg eventueel nog wat peper en zout toe en anders eet smakelijk. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten