maandag 14 december 2015

(Zwarte) rijstepap met mango



Jamie's Super food !! Ow sinds ik wist dat dit boek zou uitkomen, kwijl ik er al op. Toen kwam ook nog eens een nieuw programma met hem op 24 kitchen ! Ik heb letterlijk zitten wachten, totdat dit zover was. Dit recept kwam ook voorbij en ik ben als een gek met mn noteblok
en pen gaan zitten schrijven om dit recept maar te kunnen gaan maken. Ik had het boek namelijk (nog) niet en wilde wel graag healthy receptjes alvast uitproberen. Dus ik als een idioot meeschrijven met de televisie hahahaha. Een paar weken later kreeg ik van Sinterklaas dit geweldige boek kado. Dus nu heb ik alle recepten en hoef ik niet meer mee te schrijven. Ik gebuikt trouwens zilvervliesrijst en teveel yoghurt hahahaha. Zwarte rijst kan je bij de AH, en denk de tuinen ook, kopen.

Nodig (4 personen):
200 gr zwarte rijst (of zilvervliesrijst)
1 rijpe mango ( of 1 pak diepvries van AH, ontdooid)
1 limoen
2 rijpe bananen
200 ml hazelnootmelk of amandelmelk
1 el vanille extract
4 el yoghurt
2 passievruchten (rimpelige)
kokosvlokken
hazelnoten (of amandelen)

Bereiden:
Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking, maar dan net iets langer zodat de rijst lekker sticky is. Laat dit helemaal afkoelen (dit kan je ook de dag van te voren doen of als je rijst van de vorige dag overhebt). Schil intussen de mango en snijd de pit er uit en snijd in stukjes en gooi in de blender. Voeg hier het sap van de limoen aan toe en mix alles fijn en schenk dan in een kom. Rooster de hazelnoten en kokos vlokken apart in een droge koekenpan en stamp ze fijn in een vijzel. Voeg dan de bananen  (in stukken), het vanille extract, hazelnootmelk en twee derde deel van de zwarte rijst samen in de blender en mix dit door. Roer dit dan door de rest van de rijst tot een geheel. Verdeel dit mengsel over 4 potten of kommen. Schep hier het mango mengsel op. Schep in elk potje een lepel yoghurt, knijp hier de passievrucht over uit en strooi hier wat van de geroosterde hazelnoten en kokos vlokken en Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten