maandag 4 januari 2016

Gepofte rode bietjes met geitenkaas


Ik maakte deze bietjes met kerst. Eerlijk gezegd had ik niet echt zin meer om ze te maken omdat ik al zoveel had gemaakt, maar toen ik dat meedeelde aan de eters, kreeg ik, tot mijn verbazing eigenlijk, zielige gezichten hahahaha. Dus ja, ik die daar een
zwak voor heb en zeker als het om eten gaat, heb ze toch maar gemaakt.
Lekker als bijgerecht als je met z'n tweetjes bent, maar ook ontzettend makkelijk en snel te maken als je met een groter aantal mensen bent. Ik ben verslaafd aan tijm en rozemarijn (ja ik moet eens wat meer gaan variëren pfff) dus die gebruikte ik, maar je kan natuurlijk kiezen wat je lekker vind en wat past bij de rode biet. Geitenkaas kan je vervangen door bijvoorbeeld feta of zure room met wat mosterd&honing of balsamico azijn er door geroerd.

Nodig (4 personen):
4 voorgekookte bietjes
1 el tijm
1 el rozemarijn
200 gr geitenkaas
honing
handvol walnoten, in stukjes gehakt
peper
zout
4-5 el olijfolie

aluminiumfolie 

Bereiden:
Verwarm de oven voor op 200°C. Scheur 4 stukken aluminiumfolie af (groot genoeg om in elk stuk een hele biet te verpakken). Mix in een schaaltje de olijfolie, 1 el honing, de tijm, rozemarijn en wat peper en zout. Wrijf een rode biet hier mee in. Leg deze op een stuk folie en wikkel er helemaal in. Herhaal dit met de andere 3 bietjes. Zet dit in de oven voor ongeveer 20 minuten. Haal ze dan uit de oven en snijd ze in, in een kruis vorm (zie foto). Verdeel de geitenkaas hierover, sprenkel er nog wat honing over en verdeel als laatste de walnoten erover. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten