zaterdag 2 januari 2016

Ontbijt popovers Jamie Oliver stijl


Sinds ik dit recept op televisie zag, wil ik het al maken. Het is zoals Jamie Oliver zegt een makkelijke manier om én een goede start te maken 's ochtends én om al een goed aantal groenten binnen te krijgen. Ook heb je het zo klaar!

Ik vertelde mijn zoontje dat we hartige pannenkoekjes gingen eten met worteltjes erin. Hij hoorde alleen pannenkoekjes natuurlijk en de
suiker en stroop stonden al bijna op tafel hahaha. Een beetje teleurgesteld was hij wel, maar toch heeft hij er lekker van gegeten. Zo heeft hij ook al vast een deel groenten binnen vandaag. Ik moet zeggen dat hij sowieso behoorlijk veel lust en goed eet, dus dat is heel fijn met een moeder & kok zoals mij ;).

Dit is mijn versie van de popovers. Ik had nog wortels over en wilde er wat anders mee doen. Ik bedacht me dat het in principe niet zoveel uitmaakt wat je in deze popovers stopt als je het, maar lekker vind en het gezond is. Zo maakte ik ook de zoete aardappel muffin,  maar dan met wortel. Deze deel ik van de week met jullie. Ik zou zeggen: probeer ze zelf!

Nodig (6 stuks):
1 volle el zelfrijzend (volkoren) bakmeel
1 ei (L)
2 volle el Huttenkase  (cottage cheese)
1 tomaat, in kleine blokjes
1/2 sjalot, gesnipperd
1 wortel, geraspt
1/2 plakje oude kaas, in kleine stukjes
chillisaus
yoghurt
zout
peper

Bereiden:
Mix in een kom het meel, de Huttenkase, en het ei. Voeg hier de tomaat, sjalot, wortel en kaas aan toe en roer goed door. Strooi er wat zout en peper over en mix nog een keer. Verhit een klein beetje (kokos)olie in de pan en bak kleine, ronde hoopjes (soort pannenkoekjes). Mix in een kommetje wat yoghurt met 1 of 2 tl chillisaus. Serveer warm met de saus. Enjoy!

Bron: Jamie Oliver en mijzelf


Geen opmerkingen:

Een reactie posten