donderdag 10 maart 2016

Chocolate chip ( smarties - pinda) cookies


Ow deze zijn echt zo lekker. Knapperig aan de buitenkant en van binnen een beetje gooey-zacht-achtig. Dit is de eerste versie die ik maakte en denk ook de meest standaard chocolate chip cookie. Maar ik maakte ook al 1 andere versie die zeeer
gewaardeerd werd hahaha. Er gaan er sowieso veel meer volgen, want én het is een makkelijk recept én ze zijn té lekker! Mijn hoofd slaat een beetje op hol als ik aan dit recept denk, want er zijn heeel veel smaken variaties die ik hier mee wil maken. Ik ben ook wel benieuwd of jullie wat smaken variaties hebben? Let me know.
Ze zijn natuurlijk al super om zo te eten, maar stel je eens voor met een lekkere scoop chocolade of vanille ijs. Gebruik de cookies als ijswafels bijvoorbeeld. Of... Ja of je eet ze gewoon gierig van de bakplaat af hahaha. Deze zijn de moeite waard en makkelijk.

Nodig (+/-25 stuks):
250 gr boter, kamertemperatuur 
25 gr bruine basterd suiker 
250 gr suiker 
1 ei 
1 eiwit
1 tl vanille extract
500 gr bloem
1 tl bakpoeder
snuf zout 
300 gr melk of pure chocolade
2 handenvol M&M's of smarties
1 handvol gezouten of ongezouten pinda's 

Bereiden: 
Verwarm de oven voor op 175 °C. Mix de boter en de suiker. Voeg dan 1 eiwit, 1 heel ei en vanille extract toe en mix dit door. Voeg dan de bloem, bakpoeder en zout toe en roer dit met een spatel  langzaam door. Hak de pinda's in grove stukken en hak 200 gr chocolade fijn. Voeg de pinda's, fijngehakte chocolade en m&m's/smarties toe aan het deeg en kneed dit tot een goed vast deeg. Bekleed 2 bakplaten met bakpapier. Verdeel dan kleine bolletjes ter grote van een ijsscheplepel (of nog beter gebruik die ;) ) over de twee bakplaten. Druk de bolletjes een beetje plat en zorg dat je genoeg afstand houdt tussen de koekjes. Bak ze in 15-17 min gaar en goudbruin. Laat ze afkoelen. Smelt de overige 100 gram chocolade in de magnetron (in een magnetron bestendige schaal en dan per keer 30 sec. totdat het gesmolten is). Sprenkel dit dan over de cookies net een lepel of vork. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten