vrijdag 25 maart 2016

Gekleurde bietensalade met honingraat



Ik word echt heel erg vrolijk van deze salade door die mooie kleuren. Ik blijf zulke dingen echt bijzonder vinden en het voelt echt als een feestje op je bord. Het ziet er ook nog eens best semi-
professioneel uit vind ik zelf hahaha. Ik heb al eens vaker een bietensalade gemaakt, maar niet met rauwe bietjes en ik moet zeggen het is heerlijk. Zo'n aardse smaak met het zuurtje van de balsamico en dan het zoete van de honing: echt super lekker.
De honingraat en gekleurde bietjes kocht ik bij de AH. Ik zei altijd honing-Graat hahahha maar het is Raat. Gelukkig ben ik niet de enige die dit zegt :D. 

Nodig (2 personen):
3 verschillende kleuren bietjes (medium grootte)
2 handenvol spinazie
honingraat (of gewoon honing)
schapenkaas
balsamico-stroop
olijfolie, extra vierge
peper
zout

Materiaal:
rasp (waarmee je schijfjes kan raspen)

Bereiden:
Schil de bietjes. Rasp ze dan (voorzichtig, pas op je vingers) in schijfjes. Leg de helft van de bietjes om en om qua kleur in een rondje op het bord, zodat je een mooi kleur pallet krijgt. Leg in het midden een handvol spinazie. Sprenkel wat olijfolie en balsamico over de bietjes en spinazie. Rasp of snijd een stukje van de kaas en verdeel over het bord. Strooi er nog wat zout en peper over en leg een stukje honingraat bovenop de spinazie. Lekker met wat toast met boter. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten