maandag 4 april 2016

Cake bonbons


Het is zondag en je bakt een heerlijke cake. Een heerlijke gooey chocolade cake of een lekker fluffy vanille cake. En stel je dan eens voor.. gewoon stel je eens voor dat je op een of andere bizarre manier
cake over hebt (ik snap het niet, maar stel..). Wat doe je daar dan mee? Ik heb al eens een tip gegeven om er een heerlijke karamel pudding mee te maken (zie ook op mijn blog), maar nu heb ik weer een nieuw ideetje: Cake bonbons ! Lijkt gewoon op cake pops bedenk ik me met dat ik dit schrijf hahaha. Het zijn in ieder geval soort kleine cake snoepjes. Bedek ze met glazuur of chocolade en je hebt iets heel nieuw lekkers. Ik kwam op dit idee doordat ik weer een taartje maakte voor mijn vriendin en ik had wat cake over en wilde dat niet weggooien en er wat nieuws mee maken. En tadaaa.. cake bonbons!

Nodig:
+/- 150-200 gr ( overgebleven) cake
1 el roomboter (wat meer als het niet goed plakt)
125 gr witte chocolade
125 gr bruine chocolade 
sprinkles

Materiaal:
beslagkom
twee kleine kommetjes (magnetron bestendig)
mini cupcake vormpjes 

Bereiden:
Verkruimel de cake in de beslagkom. Verhit de boter een paar seconden in de magnetron, totdat deze gesmolten is. Voeg dit dan toe an de kruimels en kneed even door. Rol er kleine balletjes van en zet ze voor ongeveer een half uur tot 3 kwartier in de koelkast om op te stijven. 
Smelt eerst de witte chocolade in een kom in de magnetron. Doe dit door 30 seconden op te warmen, daarna weer 30 seconden opwarmen en even kijken of het al wat gesmolten is. Verwarm dan nog een keer 30 seconden, totdat het gesmolten is. Doe dit ook zo in een andere kom met de melk chocolade. Haal de helft van de balletjes één voor één door de witte choclade met een vork en de andere helft door de bruine chocolade. Leg ze op een bord en strooi er wat leuke sprinkles op of bijvoorbeeld wat geroosterde en gehakte nootjes. Zet ze in de koelkast om weer op te stijven. Leg ze daarna in een leuk mini cupcakevormpje en serveer op een mooie schaal of geef kado in een doosje. Enjoy!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten