donderdag 14 april 2016

Pasta met roze garnalen



Dit recept trok meteen mijn aandacht toen ik het zag. Het is zo'n plaatje wat mijn aandacht gelijk heeft. Zo zie je maar weer dat je eet met je ogen he ;). Ik hou helemaal niet zo van gamba's en garnalen enzo. Ja ik weet het... Ik zal wel gek zijn ofzo, maar
ja ik hou er gewoon niet zo van. Toch.. toen ik dit recept zag, had ik meteen dat gevoel van deze moet ik een keer maken. Zo gezegd zo gedaan :D. Ik heb een paar kleine dingetjes aangepast, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik wilde wat meer pasta en een beetje verse basilicum door de saus. Ik, ja ik die niet zo van garnalen houdt vond hem erg lekker en mijn zoontje van 4 zat er ook heerlijk van te eten. O en ik gebruikte een andere pasta trouwens, geen papardelle, maar dat maakt niet zo heel veel uit ;).

Nodig:
500 gr papardelle
1 fles pasata (690 ml)
2 pakken gegrilde groenten, diepvries 
300 gr roze garnalen, diepvries
2 teentjes knoflook
100 gr feta
4-5 blaadjes basilicum 
maïsolie
peper
zout 

Bereiden:
Zorg dat de groenten en garnalen zijn ontdooid.
Kook de pasta zoals op de verpakking. Verhit ondertussen wat olie in de pan. Bak de groenten voor ongeveer 5 á 10 minuutjes. Snijd ondertussen de knoflook fijn en maak de garnalen eventueel nog schoon. Voeg dit dan toe aan de pan met groenten en bak rond de 5 minuten door.  Voeg peper en zout naar smaak toe. Giet de pasata erbij en roer dit goed door. Scheur als laatste wat basilicum blaadjes boven de pan, roer een laatste keer door en zet het vuur uit. Schep een goede schep papardelle op een bord, verdeel hier een grote lepel saus over en brokkel dan een gedeelte van de feta over de pasta. Enjoy! 

Bron: Allerhande (en een beetje van mijzelf)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten