vrijdag 13 mei 2016

Avocado-banaan ice cream


Suuuuuuper lekker! Ik hou niet eens van banaan. Ik koop het vooral voor mijn zoontje en ik vind een klein stukje door mijn smoothies wel lekker, verder moet ik er niks van hebben. Dus dat ik dit lekker vind is een unicum. En laat je niet afschrikken
door de avocado, want zoals ik hem maakte proefde je daar niet super veel van naar mijn idee... Of beter gezegd naar mijn smaak. 

Instock (waar het recept vandaan komt) is ontstaan om voedsel verspilling tegen te gaan. De vier initiatiefnemers werkten bij de Albert Heijn en zagen hoeveel voedsel er verspild werd en wilden hier iets aan doen. Ze werken nog steeds samen met Albert Heijn en hebben ondertussen een afhaaltoko, foodtruck en een restaurant. En er staat een 2e restaurant op de planning. Wil je hier meer over weten? Neem dan een kijkje op hun site: www.instock.nl 
Hier het recept:




Nodig:
1 avocado
1 banaan
125 ml slagroom
125 ml melk
60 gr suiker
sap van 1/4 citroen

Materiaal:
staafmixer 

Bereiden:
Pureer de avocado en banaan. Voeg de rest van de ingrediënten toe en mix goed door. Giet dit in een bak en zet het afgedekt in de vriezer voor 2 1/2 uur. Haal het dan uit de vriezer en mix weer even door met de staafmixer. Zet het weer terug in de vriezer voor 2 1/2 uur. Haal het daarna eruit. Schep een bolletje of twee op, voeg wat aardbeien toe, wafeltjes erin en genieten! Enjoy!

Bron: instock.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten