dinsdag 31 mei 2016

Gevulde ananas met kip kerrie



Dit is zooo leuk om te doen! Staat ook al heel lang op mijn to do lijstje. Voor elk iets wat ik wegstreep op die lijst, daar komen er weer 2 voor terug maar ok hahaha. Ik maakte hier een hartige versie van, maar dit is
bijvoorbeeld ook heel erg leuk om met allerlei soorten fruit te vullen en als toetje te serveren. 
Dit is het enige gerecht, naast chilli con care met ananas, wat ik lekker vind als er fruit in zit. Verder hou ik daar niet zo van, maar dat zit een beetje tussen mijn oren hoor. Ik weet dat hartig en zoet super lekker kunnen zijn. Meloen met parmaham bijvoorbeeld: super lekker! 
Dit is een ideaal gerecht voor als je je wilt uitsloven voor bezoek, maar niet al teveel tijd hebt. Hoe cool is het dat je het eten in een ananas serveert. Probeer het eens ;).

Nodig (2 personen):
1 hele ananas
2 kipfilets
1 ui
2 teentjes knoflook
2 koppen rijst 
4 koppen water
1 1/2 el kerrie kruiden
peper
zout
olijfolie

Bereiden:
Snijd met een (groot) scherp mes de ananas door midden, ook de plant. Snijd met een kleiner mesje rondom de binnenkant van de ananas en lepel dit er dan uit. Dit klinkt makkelijk, maar het kostte mij een beetje moeite. Vergeet niet het midden van de ananas eruit te snijden, want dit is hard en niet echt eetbaar. Doe dit ook met de andere helft van de ananas. Snijd de ananas verder in stukjes en zet even apart. Bewaar de uitgeholde ananas-delen even in de koelkast.
Doe de rijst, een snuf zout en het water in een pan en breng aan de kook. Snijd de kipfilet in blokjes. Snipper de ui en knoflook. Verhit wat olijfolie in een koekenpan en bak de kipfilet even aan. Strooi er wat zout en peper over. Voeg dan de ui, knoflook en kerrie kruiden toe en bak alles door. Voeg op het laatst de helft van de ananas toe en laat op laag vuur even opwarmen. Giet onder tussen de rijst af en laat nog even in de pan droogstomen met het deksel erop.
Haal de uitgeholde ananas uit de koelkast. Vul deze met rijst. Verdeel hier bovenop de kip en ananas en je hebt een feestje op je bord. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten