zaterdag 3 september 2016

Back to school !!



Pinterest, o pinterest... Als je op pinterest gaat kijken kom je echt de leukste en uitgebreidste dingen tegen, maar zeg nou eerlijk, hoe vaak ga je 's ochtends
een schildpad van een halve appel en druiven en weet ik veel wat maken? Ik niet om 7 uur in de ochtend. Wel heb ik inspiratie op gedaan over wat ik voor mijn zoontje zou kunnen doen, want weet je ieder kind is anders en lust andere dingen en kijkt anders tegen bepaalde dingen aan.

Kijk, ik hoef bij mijn zoontje niet aan te komen met in komkomer gerolde wortelen en paprika enzo. Hij lust dat allemaal wel hoor, maar dat ziet er zo voor hem dan toch raar uit en dan hoeft hij het niet.
Wat altijd leuk is en heel snel is een leuk prikkertje in de boterham. Of wat dacht je van af en toe een leuk kadootje in de lunchbox? Denk bijvoorbeeld aan een klein poppetje of speeltje wat hij/zij eens heeft gekregen (want het hoeft echt niet per se nieuw te zijn hoor ;) ). Ik zou eigenlijk bloggen over gezond, leuke kinder lunchbox ideeën, maar ik ben alleen maar aan het bedenken hoe ik het leuk kan maken.  Dat als hij straks zijn lunchbox open maakt dat hij denkt "wow wat is dit cool!" Mijn zoontje gaat voor het eerst naar school aankomende week. Hij moet een lunchbox mee, hij moet gymkleren hebben... hij wordt groot, een echte jongen. Dus ik denk wel aan de lunch, maar meer ook aan hoe het zal gaan.

Maar ok.. back naar de gezonde, maar ook leuke lunches! Wat ik belangrijk vind is dat hij fruit eet en zijn vezels/boterham eet. Als hij af en toe eens een pakje sap meeneemt zal ik me niet schuldig voelen, maar ik zal het wel met mate doen, maar dat ben ik. Ik zal hieronder nog wat leuke en handig dingen op een rij zetten:

  • Fruitspiesjes met een leuke vrolijk prikkertje. Leg hier 1 of 2 plastic ijsklontjes (bij de action te koop) bij dan blijft het koel.
  • Een volkoren wrap met bijvoorbeeld (zelfgemaakte) pindakaas en banaan of met appel en kaneel of gewoon appelstroop, ham of kaas. (mijn zoontje denkt dat hij een pannenkoek eet haha)
  • Steek met een koekjes uitsteker leuke vormpjes uit een gezond belegde boterham. Zo wordt een gezonde boterham (nog) aantrekkelijker. En wat betreft de food waste, maak van de korsten paneermeel of croutons voor 's avonds in de sla ;).
  • Vul de drinkbeker met water en voeg hier het sap van een kwart citroen, limoen of sinaasappel aan toe. Teveel fruitsap is ook niet goed, dus ook dit met mate.
  • Maak een monster (zie foto) van zijn of haar boterham. Super makkelijk en mijn zoontje vond het geweldig!
  • Maak een soort saté spies, maar dan van brood, komkommer, tomaat en kaas of ham of worst. Die kleine van mij vond het maar raar en moest er niks van hebben hahaha, maar wie weet zijn er kinderen die het wel graag eten. Het ziet er in ieder geval erg leuk uit.

Tips:
  • Doe jezelf dit niet aan om elke dag te doen zou ik zeggen,  maar 1 (of misschien zelfs 2 keer) in de week is wel leuk om iets specialers te doen toch ;).
  • Laat je kindje het eerst eens een keer thuis eten/lunchen, dan heb je iets meer zekerheid of ze het ook daadwerkelijk gaan eten als het er toch wat anders dan normaal uitziet. Het zou zonde zijn als ze dan de rest van de dag niks eten.



Voor meer gezonde tips voor jezelf en eventueel ook je kids klik op de onderstaande link:

Appeltaar in een glas

Venkel-wortel muffins

Ontbijt popovers

Broodje pompoen

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten