dinsdag 4 oktober 2016

Vanille fudge met liquor 43.. sort of


Whoehoe vanille fudge met liquor 43..! En het is nog gelukt ook... of nee toch niet. Het is meer een kruising van fudge met borstplaat (dat hele, lekkere, zoete, smeltende
snoepgoed met sinterklaas). Het is in ieder geval beter gelukt als de "Mislukte" pindakaas fudge en niet erger dan de Fudge #2 . Zoals je kunt lezen is fudge maken niet 1 van mijn sterke kant ook wel genaamd mijn achilleshiel. Ondanks dat maak ik alsnog hele lekkere dingen met de "fudge". Het is een heel simpel recept en misschien dat het iemand anders wel lukt om er meer fudge van te maken dan dat ik deed ;). 

Wat wel weer erg leuk is aan zo'n simpel basis recept is dat je er lekker mee kan variëren. Zoals met de liquor 43 of wat dacht je van Bailey's of Malibu.. of whisky lijkt me ook lekker. Of met macadamia noten of heerlijke pistache nootjes. Zo kan ik nog zoveel meer opnoemen natuurlijk. Probeer het eens en laat me jullie creaties zien :D.

Nodig:
100 gr roomboter
600 gr suiker
200 ml melk
1 vanillestokje
snuf zeezout + extra als topping
30 ml liquor 43

materiaal:
handmixer
rechthoekig bakblik (+/- 30 bij 15 cm)
bakpapier


Bereiden:
Voeg alles samen in een ruime pan en laat zachtjes koken voor ongeveer 20 minuten. Blijf tussendoor goed roeren. Bekleed ondertussen het bakblik met bakpapier. Haal van het vuur als het wat dikker is geworden. Mix daarna met de mixer de fudge nog wat dikker. Giet het in het bakblik en strooi er nog wat zeezout over. Laat even afkoelen voor ongveer een uurtje en snijd dan in blokjes en enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten