woensdag 12 oktober 2016

Monster pasta


Dit vind ik echt super gaaf: monster pasta. Halloween staat voor zoetigheid, snoepjes, trick or treat, pompoen en ik denk dan niet zozeer aan gezonde halloween pasta. Erg leuk om een keer te doen. De poppetjes maken van courgette was wel echt een werk, lees: ik doen het een jaar niet meer. Dat is
wel wat overdreven. Het ging best makkelijk eerlijk gezegd, alleen als je er veel moet doen is het even een werkje.
Die kleuren van de pasta zijn ook zo WOW vind ik; echte halloween kleuren. Ik denk dat de kleine monsters dit spannend en lekker vinden :D. Eerlijk gezegd had ik niet echt verwacht dat mijn zoontje dit zou eten. Naast dat hij de pasta er bijzonder uit vond zien, heeft hij ook heerlijk gegeten. Ja ja zijn woorden... Succes met het maken en veel plezier met het opeten!

Nodig:
500 gr zwarte pasta
1 courgette
75 gr peen julienne
1/2 rode kool
1 el oregano
olijfolie
zout
peper

bakpapier

voor de pastasaus (link):


Bereiden:
Verwarm de oven voor op 150 °C. Snijd de courgette in plakjes van ongeveer 1 cm. Snijd er dan met een scherp mesje gezichtjes in. Als je een uitsteker hebt is dat natuurlijk makkelijker. Verzamel de courgette "monsters" in een schaal en giet er wat olijfolie over en de oregano en mix dit goed door zodat alles onder de olie zit. Bekleed een bakplaat met bakpapier. Leg hier de courgette op en strooi er wat zout over. Laat dit in ongeveer 45 minuten gaar worden.
Snijd ondertussen de rode kool in zo fijn mogelijke reepjes (gaat helemaal makkelijk met een foodprocessor). Kook ondertussen een liter water. Leg de reepjes in een kom (ik zou dezelfde kom waar je de courgette in heb geolied, scheelt weer afwas). Giet hier het kokende water over, zodat de kool iets zachter wordt en laat voor ongeveer 10 minuten staan. De rode kool moet niet te zacht worden en ook niet zijn kleur verliezen, dus houdt in de gaten. Maak ondertussen de saus zoals je gewend bent of klik even op deze link voor mijn basis recept: basis pastasaus . Kook ondertussen ook de pasta zoals op de verpakking.
Als alles klaar is dan mix je de rode kool, wortel en tagliatelle. Verdeel dit over de borden. Leg op ieder bord 3 of 4 monster courgettes aan de zijkant. Verdeel dan wat bloederige saus (met eventueel gehaktballen) over de pasta en klaar. Enjoy!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten