maandag 7 november 2016

Pompoen-linzen curry



Dit is een heerlijke, herfstige, niet alledaagse maaltijd. Dit wil ik ook al zo lang uitproberen en dit receptje is super simpel en het staat binnen een half uur op tafel. Ook mijn zoontje smulde hiervan. Je kan ook een andere curry pasta kiezen, groene pasta of nog hetere, Indiase of thaïs wat je maar lekker vind. Ook lekker om zelf nog wat gesneden rode peper erover te sprinkelen. Ik wilde
een wat mildere smaak deze keer en maakte het met een rode curry. Niet dat ik trouwens vaak super heet eet en zeker niet met die kleine man van me. Ik probeer hem wel op deze manier te laten wennen aan andere en hete smaken en dat het niet altijd gelijk over de top heet hoeft te zijn. Dat heet soms ook even lekker is ;).

Nodig:
400 gr pompoen (in blokjes en geschild)
1 ui
2 el rode curry pasta
200 ml gezeefde tomaten
100 ml groentebouillon
300 gr bruine linzen (blik)
100 ml Griekse yoghurt of sour cream
paar takjes munt of peterselie
(zonnebloem)olie
1 pak Basmati rijst

Bereiden:
Verhit wat olie in de pan en fruit hierin de ui voor een paar minuten. Voeg dan de curry pasta toe en bak ook dit op een lage stand een paar minuten mee. Voeg dan de pompoen en bak ook dit even mee. Voeg dan de tomaten en groentebouillon toe, roer goed door en laat de pompoen zachtjes gaar stoven voor ongeveer 15 minuten. Kook de rijst zoals op de verpakking. Roer dan de linzen door de pompoen stoof en warm nog een paar minuten mee. Serveer een paar scheppen rijst met daarop de pompoencurry, hier een klodder yoghurt of sour cream erop en wat gesneden munt of peterselie. Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten