vrijdag 2 december 2016

Chocolade fudge met salted caramel pepernoten


Sinterklaas wie kent hem niet..? Ik zeg heel eerlijk het is dat mijn zoontje Eliano het feest Sinterklaas steeds meer begrijpt anders had bij mij de kerstboom  al gestaan hahaha. Sinterklaas vind ik leuk, omdat hij het leuk vind. Ik ben meer een kerst-persoon. Sommige mensen hebben ook al de kerstboom staan, maar dat gaat dan weer net tegen mijn
principes in ofzoiets 😃.

Wat leefde ik vroeger toch altijd toe naar Sinterklaas. Ken je dat moment nog dat je met de familie bij elkaar kwam of lekker met het gezin, gezellig eten en spelletjes doen en dan: BOEM BOEM BOEM !!! Er wordt op de deur geklopt. Ik, mijn broer en mijn zusje rennen naar de deur, doen hem open en huh?! er staat een zak vol met kadootjes! We gingen serieus nog zoeken onder en achter auto's of we de pieten en Sint konden vinden, maar helaas nooit gelukt 😉. Wat een adrenaline en geluk was dat. We vierden dit niet altijd zo, maar de keren dat we het zo deden waren geweldig.

Dat gevoel wil ik mijn zoontje ook meegeven, dat gelukkige, spannende en bijzondere gevoel. Natuurlijk draait het ook om de kadootjes, groot en klein, want die maken het feest extra leuk. Maar het samenzijn vind ik ook erg belangrijk of je nou met een hele huiskamer vol zit, een wat kleiner gezelschap bent of alleen met je kids bent; je bent samen.

Ik vind de actie van Albert Heijn dit jaar ook heel erg gaaf. Lever speelgoed in, gebruikt als nieuw, en maak kindjes blij die het anders niet kunnen vieren. Hoe fijn is dat. Zo krijgt iedereen een beetje van dat bijzondere gevoel.

Nog even over de fudge trouwens: super lekker en super makkelijk! Ik zeg een heerlijk snoepje voor Pakjesavond of om aan het eind van de avond lekker mee te geven aan iedereen. Of als je zooo veel pepernoten over hebt is dit ook een goede manier om er iets anders mee te doen. Fijne Pakjesavond en geniet er vooral van 😊.

Nodig:
350 gr pure chocolade
1 blik gecondenseerde melk
2 el boter
150 gr salted caramel pepernoten

bakblik (+/- 30 cm bij 20 cm)
deegroller
bakpapier
diepvries zakje

Bereiden:
Breek de chocolade in stukken. Voeg dit samen met de gecondenseerde melk en boter in een pan en verhit op laag vuur. Doe de pepernoten in het zakje en sla er een paar keer flink op met een deegroller of een pan. Als het chocolade mengsel eenmaal goed gesmolten en gemengd is voeg je bijna alle pepernoten hier aan toe, maar hou ongeveer een handvol over. Mix de pepernoten goed door de fudge. Bekleed het bakblik met bakpapier. Giet de fudge in het bakblik en strooi er de overige pepernoten over.. Laat afkoelen en zet daarna in de koelkast voor ongeveer 3-4 uur. Snijd het dan in kleine blokjes. Verpak ze leuk in kleine zakjes of doosjes, deel ze uit en enjoy samen met anderen ;)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten